Це стало можливим 29 листопада 2012 року завдяки налаштуванню чіткого та стійкого каналу відеозв'язку між лабораторією нових інформаційних технологій та іншими навчальними та науково-дослідницькими закладами - учасниками вебінару. Учасниками даного заходу були учні 10Б класу. Здавна людина мріяла літати як птах. Створювала крила, різні пристрої й спробувала літати. Ці прагнення знайшли відбиток у міфах, легендах і казках різних народів. Небо завжди приваблювало людину своєю свободою і необмеженістю. Відсьогодні минуло всього трохи більше 100 років, як перший літак, що був побудований братами Райт, відірвався від землі і пролетів декілька десятків метрів. З приземленням літака людство увійшло у нову еру – еру бурного росту науки і технологій. Польоти перших «Фарманів» під управлінням одесита Уточкіна і літаки власної конструкції харків’янина Гризодубова, літаки киянина Сікорського, літаки Калініна і планери Антонова, перший рекордний пасажирський літак з шасі, що прибиралось у польоті, який був створений викладачами і студентами Харківського авіаційного інституту під керівництвом Немана. Перший реактивний двигун Люльки. За 30 років із дня народження авіації Україна стала провідною авіаційною республікою колишнього СРСР. Створене наприкінці 40-х років у Києві Конструкторське бюро під керівництвом Антонова стало провідним у розробці пасажирських та вантажних літаків. Ан-24 став одним з найпоширеніших пасажирських літаків, Ан-74 не має аналогів в умовах, коли немає злітної смуги. А про рекордні Ан-124 «Руслан» та Ан-225 «Мрія» взагалі ходять легенди. Запорізькі моторобудівні КБ та серійний завод стали розробниками і виробниками двигунів для більшості типів літаків і вертольотів колишнього СРСР та незалежної України. В післявоєнні роки на території України були створені заводи і конструкторські бюро, які піднімали вже космічну галузь. Одесит Корольов піднімав в космос перший штучний супутник Землі в 1957-му, першого космонавта Землі Гагаріна в 1961-му, розробляв ракету для польоту на Місяць. В Харкові розташовані підприємства, які створювали системи управління для ракетних комплексів. Дніпропетровськ – колисанка ракет для запуску автоматичних супутників та безпремінного комплексу «Морський старт». Вже не кажучі про цілу низку підприємств, які створюють агрегати для авіаційних і космічних апаратів. Цю тему можна і треба продовжувати. Ми згадали тільки окремих людей, які приклали знання і наполегливу працю для розвитку авіації і космонавтики. Тому що авіаційно-космічна галузь – не тільки романтика, а й високі сучасні технології, цікаві наукові дослідження і знання. Віртуальна аерокосмічна школа створена сумісними зусиллями Державної адміністрації Дніпропетровської області та Національного аерокосмічного університету ім. М.Є.Жуковського «Харківський авіаційний інститут» для популяризації інженерної освіти, а якщо бути точнішим – авіаційно-космічної освіти. В рамках школи учасники вебінару дізнались, чому такі важкі літаки можуть підніматися в небо, як вирватись у космічний простір з обіймів Матінки-Землі та багато іншого. Отримані під час вебінару знання допоможуть не тільки в навчанні в школі, але й обрати майбутню професію.
|