Перше -
організувати процес повторення за тимчасовими зрізами. Інакше кажучи, потрібно
розробити план занять по кожній з залишилися до іспитів тижнів, денний план по залишилися
днях і, нарешті, часовий план. Слідуючи цим тимчасовим планам, буде неважко
простежити за тим, що вдалося зробити за кожний день занять.
Якщо ви сідаєте за стіл з дуже розмитою метою «трохи зайнятися повторенням», ви
позбавляєте себе дуже важливого стимулу - почуття виконаного обов'язку при
досягненні поставленої мети. Крім того, нечітка мета надає дезорганізірующее
вплив, при перших же ознаках втоми ви відчуєте спокусу відкласти заняття на
потім, навіть якщо вам вдалося зробити зовсім не багато.
Багато студентів знають, коли у них настає пік найвищої активності.
«Жайворонка» працюється краще всього вранці, «совами» - вечорами. Корисно
намітити, якими предметами ви маєте намір займатися в властиві вам періоди
підйому і спаду. Якщо ви відчуваєте себе «не в настрої», рекомендуємо починати
заняття з найбільш цікавого для вас предмета, це допоможе увійти в робоче
русло.
Не завжди вдається уникнути нагальною зубріння, яка може іноді опинитися
необхідної (особливо, коли ви не впевнені у своїх знаннях). Незважаючи на
успішний початок, ви скоро можете відчути, що в душу починають закрадатися
сумніви. У цьому разі різко встаньте, відверніться на короткий час від книг,
зробіть кілька повільних, глибоких вдихів і видихів і тільки потім знову взявся
до справи. Запам'ятайте: обов'язково дихайте повільно і глибоко.
Щоб надати собі впевненість, напишіть на картці слова «мені це під силу».
Помістіть картку так, щоб вона завжди була у вас перед очима. Обов'язково
робіть короткі, але регулярні перерви в заняттях, так як фізична та розумова
втома може подточіть ваші сили. Під час перерви можна просто піднятися з-за
столу, пройтися кілька разів по кімнаті.
Небажано вдаватися до допомоги стимуляторів: кава, міцного чаю або спеціальним
препаратів. Перед іспитами ваша нервова система сама по собі перебуває на
взводі. Підвищений вміст кофеїну в організмі (особливо за тих умов, коли ви
дотягли повторення матеріалу до останнього моменту) може привести до
найнеприємніших наслідків - тремтіння рук, розсіювання уваги, неспокою і
необхідності частого відвідування туалету.
Багато студентів вважають корисним рано вранці в день іспиту переглянути весь
матеріал, щоб освіжити в пам'яті найважливіші питання. Зосередивши увагу на
останньому повторенні, не нехтуйте сніданком. У день іспиту треба постаратися
з'їсти на сніданок трохи більше того, до чого ви звикли.
Ви повинні допомогти вашому організму витримати 2-3 годинну психічне
навантаження. На іспитах мозок працює з більшою активністю, ніж у звичайні дні,
і тому організм потребує додаткових енергетичних ресурсах.
Є ще один найважливіший чинник, який студенти не схильні розглядати таким, -
час на дорогу до навчального закладу. Цілком очевидно, що студент знає, скільки
на це потрібно часу. Дивно, однак, що самі, здавалося б, звичайні дії набувають
зовсім іншу забарвлення в дні іспитів.
У цей період багато хто перебуває в стані тривожності, і можна безпосередньо
пов'язати збільшується частоту дорожніх пригод з таким станом іспитах. Для того
щоб застрахуватися від можливих неприємних випадковостей, виходьте з дому
раніше, ніж зазвичай у дні навчання.
|