Уряд удосконалив порядок реєстрації прав на нерухоме майно, встановив
нові орієнтири в практиці реалізації прав на власність щодо її
реєстрації.
Новими правилами надається можливість отримати
відомості про реєстрацію з реєстрів нерухомості, що створювалися до 1
січня цього року, змінюються вимоги для документальних звернень,
вводяться норми, відсутні раніше, що розмежовують надання документів від
фізичних та юридичних осіб, встановлюються нові норми для реєстрації
прав на нерухомість членів кооперативів. Також отримують можливість
знайти «право на життя» будівлі, побудовані за радянських часів.
Основним
нововведенням стала можливість відправлення заявником документів для
проведення державної реєстрації прав на нерухомість поштою або
кур'єрською службою. Раніше існувала можливість лише безпосереднього
звернення заявника.
Вводиться також альтернатива у проведенні
одночасної реєстрації права власності та речових прав, похідних від
права власності. До нововведення подавалися дві різних заяви.
Вирішено
питання нормативного обґрунтування для процедури проведення державної
реєстрації прав з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме
майно замість втрачених, пошкоджених або зіпсованих свідоцтв про право
власності на нерухоме майно або державного акта на право власності на
землю, виданих компетентними органами до 1 січня 2013 року.
Постановою
розмежований перелік документів, які має подавати особа, що залучила
інвестиції (забудовник) і безпосередньо інвестор. Тим самим спрощено
порядок проведення державної реєстрації прав на новий або
реконструйований об'єкт нерухомого майна, будівництво якого
здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб.
Члени
кооперативів (житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи
іншого кооперативу) зможуть зареєструвати права власності на
новозбудовані чи реконструйовані об'єкти нерухомого майна за новою
схемою. Для затвердження права на власність необхідна довідка
відповідного кооперативу про членство в ньому і про повне внесення
пайового внеску.
Індивідуальні житлові (садові, дачні) будинки,
побудовані ще за часів СРСР (до 5 серпня 1992 р.), реєструються за
спрощеною процедурою.
Державна реєстрація права власності на
об'єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво
якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 01 січня
2013 року, проводиться незалежно від наявності документів, що
посвідчують речове право на земельну ділянку, та проведення державної
реєстрації такого права. Відповідне роз’яснення надано Державною
реєстраційною службою України в листі від 16.01.2014р. № 700/05-15-14. Лист роз'яснення Постанова